MERKBELEVING

Bavaria is een eigenzinnig verfrissend biermerk. Ze brouwen niet alleen lekkere biertjes, maar ze zijn ook een onderneming dat bewust de samenwerking zoekt. De samenwerking met horeca, maar ook met andere ondernemers, creatieve denkers en doeners.

Meerwaarde

Zo doen ze hun best om op die manier meerwaarde te creëren voor de bierdrinker. Voor een beleving waarbij je kunt genieten. Genieten van het bier, de plek en van elkaar.

 

 

BRANDING IN BEWEGING

Hoe verhef je reclame tot een leuke beleving? Bavaria wilde een mooie branding uiting hebben in het restaurant in de Machinekamer op Strijp-S in Eindhoven. (huidig Radio Royaal) Wij bedachten een inspirerend kinetisch kunstwerk; een machine waarbij de bewegende onderdelen je dusdanig boeien dat je er uren naar kunt kijken. Elk onderdeel heeft zijn eigen beweging.

Draaien, kantelen, verheffen.

En het mooiste van alles is de uitlijning. Want nadat elk onderdeel zijn cyclus heeft doorlopen, staan ze allemaal in de juiste positie om samen het logo van BAVARIA te vormen.

 

“EEN BIJZONDERE MACHINE VOOR IN DE MACHINEKAMER”

DE MACHINE

Geconstrueerd uit oud ijzer en hergebruikte motoronderdelen. De onderdelen passen qua uitstraling perfect bij de Machinekamer.

De machine wordt aangedreven door één elektromotor en twee krukassen. De letters bestaan elk uit twee delen die hun eigen beweging hebben.

Na een cyclus van 7min 32sec komen ze samen om het woord BAVARIA te vormen

Afmetingen 5,5m breed x 4,5m hoog x 3m diep

 

/

SAMENWERKING

Nadat het idee was bedacht, moest het ontwerp en de realisatie nog plaatsvinden. Daarvoor heeft INinterieurs de samenwerking gezocht met Joost Gehem en Tiddo Bakker.

Zij waren de bevlogen designers die deze mechanische uitdaging aangingen en omgesmeed hebben tot deze bijzondere Bavaria Machine. Opgeleverd in 2010.

 

BRENG JULLIE VERHAAL IN BEWEGING

Pin It on Pinterest